Projektiranje informacijsko komunikacijskih usluga |
Kratica: PRINFKO
|
Opterećenje: 30(P)
+ 0(A)
+ 15(L)
+ 15(S)
+ 0(SJ)
+ 0(TJ)
|
Nositelji: |
prof. dr. sc. Dragan Peraković |
Izvođači: |
dr. sc. Siniša Husnjak
(
Laboratorijske vježbe, Seminar, Predavanja
)
|
Opis predmeta: Definiranje i razvoj usluga informacijsko-komunikacijskih sustava. Univerzalna usluga, dodatne usluge, usluge s dodanom vrijednošću.
Suvremeni ekosustav informacijsko-komunikacijskih usluga. Segmentacija korisnika informacijsko-komunikacijskih usluga. Ekonomski
aspekti novih usluga. Sudionici i uloga na tržištu isporuke informacijsko-komunikacijskih usluga. Vrijednosni lanac isporuke
usluge. Životni ciklus telekomunikacijske usluge. Poslovni modeli u projektiranju telekomunikacijskih usluga. Ekosustav okruženja
IoT usluga. Planiranje proizvoda/usluge (roadmapping). Upravljanje projektima, dionici, projektna logika. Istraživački i razvojni
procesi projektiranja i modeliranja informacijsko komunikacijskih usluga. ITIL okvir upravljanja uslugama. Generiranje ideja
za razvoj novih informacijsko-komunikacijskih usluga. Prognoziranje potreba za informacijsko-komunikacijskim uslugama. Informacijske
usluge, LBS temeljene usluge, IM usluge/Unified messaging (UM), XaaS.
|
Jezici na kojima se održava nastava: Hrvatski
|
Obavezna literatura: |
1. |
Peraković, D.: Autorizirana predavanja (dostupno putem sustava Merlin) |
2. |
Bažant, A. i dr.: Telekomunikacije - tehnologija i tržište, Element, Zagreb, 2007. |
3. |
Husnjak, S.: Autorizirani materijali za laboratorijske vježbe (dostupno putem sustava Merlin) |
Preporučena literatura: |
4. |
Fransman, M.: The New ICT Ecosystem, Cambridge University Press, London, UK, 2010. |
5. |
Carić, A.: Istraživanje i razvoj u informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji, Element, Zagreb, 2003. |
6. |
Pang, S.: Successful Service Design for Telecommunications: A comprehensive guide to design and implementation, Wiley, Washington,
USA, 2009.
|
7. |
Korhonen, T. O., Ainamo, A.: Handbook of Product and Service Development in Communication and Information Technology, Springer,
USA, 2003.
|
8. |
Knapp, D.: The ITSM Process Design Guide: Developing, Reengineering, and Improving IT Service Management, J. Ross Publishing,
USA, 2010.
|
9. |
Agbinya, J.I.: IP Communications and Services for NGN, University of Technology, Pretoria, South Africa, 2009. |
10. |
Ahson, S.A., Ilyas, M.: Location-Based Services Handbook: Applications, Technologies, and Security, Taylor and Francis Group,
USA, 2011.
|
11. |
Schwalbe, K.: Information Technology Project Management, Augsburg College, Minneapolis, USA, 2011. |
12. |
Fawzy, A.: A Practitioner Guide to IT Services Transformation: A Complete Service Improvement Method Using Business Analysis,
Process Modeling, and ITSM, Idea For IT Press, USA, 2018.
|
|