SOFt skills

Soft skills - Što su meke vještine i zašto su važne?

Studiranjem na visokoobrazovnim učilištima, studenti stječu tehnička znanja i vještine (engl. hard skills) iz stručnog područja kojeg studiraju, koja su specifična za svaku gospodarsku granu s ciljem učinkovitog obavljanja posla u struci. Tehničke vještine nije nužno teško steći. Upornošću i s vremenom mogu se naučiti i usavršiti. Međutim, dinamična radna okruženja i poslovni izazovi sve više danas zahtijevaju u radu da se uz profesionalne vještine (engl. hard skills) primjenjuju i tzv. „meke vještine“ (engl. soft skills) koje omogućuju dobru interakciju s drugim kolegama u poslovnom okruženju. Višestruko su primjenjive i može ih se koristiti i prenositi u svim sferama rada. Te je vještine izazovnije razviti i naučiti i vezane su velikim dijelom za karakter osobe, ali mogu biti ono što će vas izdvojiti od mnogih kandidata koji imaju sličnu stručnost i obrazovanje kao vi. 

Ured za stručnu praksu i razvoj karijera organizira slijedeće radionice

SOFT SKILLS RADIONICE

Pisanje životopisa (CV-a) i motivacijskih pisama

Komunikacijske vještine, poslovno dopisivanje i poslovni bonton

U ovoj radionici bit će predstavljeno interaktivno pisanje životopisa ili kako se još često naziva CV-a (lat. curriculum vitae). CV predstavlja prvi korak u poslovni svijet i na taj način poslodavac dobiva osnovne informacije o vama. Naučit ćete koje su to preporuke za napisati dobar životopis i motivacijsko pismo (engl. cover letter) te kako se dobro pripremiti za intervju. 

Svrha dobro napisanog životopisa jest da vas izdvoji od drugih kandidata i omogući vam razgovor za posao.

Dobre komunikacijske vještine jedane su od najčešćih traženih mekih vještina pri zapošljavanju novih kandidata i ključne su za ostvarivanje dobre suradnje u radnoj okolini.

Ovdje ćemo Vas upoznati s osnovnim pojmovima kao što su način komunikacije introverta i ekstroverta, prezentacijskih vještina,  verbalne i neverbalne (govor tijela) komunikacije i sl. Poslovan komunikacija neizostavno uključuje i poslovni bonton (odijevanje, ponašanje na poslovnoj večeri, sastanku i sl.) te poslovno dopisivanje koje se danas sve više izražava kroz nove tehnologije.

Značaj timskog rada i uloge u timu​

Voditeljske vještine i uspješno vođenje sastanka​

Timski rad označava skupinu  ljudi koji zajedno rade na zajedničkom cilju i to na što učinkovitiji i djelotvorniji način kroz različite ideje, kreativnost, inovacije i sl.

Sinergija pojedinaca moćan je i snažan instrument stoga  moderno upravljanje organizacijama pridaje veliku važnost timskom radu kao jednom od modela bolje učinkvitosti i razvoja same organizacije. 

Razmjena različitih mišljenja i iskustava jača odgovornost i može pomoći u bržem donošenju učinkovitih odluka nego kad se radi samostalno. Koje su to prednosti rada u timovima i koje su to uloge u timu možete saznati u ovoj radionici.

Vodstvo se može definirati kao sposobnost motiviranja tima za postizanje određenog cilja. O tome se obično raspravlja u kontekstu poslovanja, ali vodstvo je i način na koji vi kao pojedinac odlučite voditi svoj život. Prava definicija vodstva je utjecati, motivirati i pomoći drugima da postanu oni najbolji, gradeći svoje vještine i usput postižući ciljeve.

Bez obzira jeste li izvršni direktor tvrtke ili studentica ili student, vodstvo je vještina kojom pokušavate upravljati  svojim zadacima, vodstvo je stvaranje i održavanje pozitivnih, trajnih promjena u vašem životu i životima ljudi oko vas.

Unaprijedi svoje vještine