Izlaganje na GNSS konferenciji u Baškoj

Nafa Urbach Iwan Fals Siti Badriah Aura Kasih acha septriasa artis bugil dewi persik julia perez duo srigala ayu ting ting isyana sarasvati olga syahputra dewi persik syahrini luna maya nikita willy mulan jameela superman is dead

Od 10. do 12. svibnja 2015. godine u Baškoj na otoku Krku održavala se deveta GNSS konferencija. Članovi projektnog tima SORDITO (Tomislav Erdelić, mag. ing. el. techn. inf., Lovro Rožić, mag. inf. et. math. i Antonija Čičković, mag. math.) na konfereniji su sudjelovali s radom: Modeliranje profila brzina cestovne mreže Republike Hrvatske koristeći povijesne GPS podatke.

Izlagač je bio Tomislav Erdelić, mag. ing. el. techn. inf., a sažetak rada nalazi se u nastavku:


U radu analiziramo brzine vozila izračunate obradom GPS signala prikupljenih s praćenih vozila u razdoblju od 2009. do 2014. na cestovnoj mreži Hrvatske, s ciljem izračuna profila brzina u pet-minutnim vremenskim intervalima za cestovne segmente u digitalnoj karti Hrvatske. Brzina očitana GPS-om  precizna je kada je vrijeme uzorkovanja između dva GPS signala malo, no u prikupljenoj povijesnoj GPS bazi, vrijeme uzorkovanja znatno se mijenja, od 2-3 sekunde do 5 minuta. Kako bi preciznije odredili brzine, uzimamo u obzir proteklo vrijeme i prijeđenu udaljenost između dva slijedna uzorka GPS signala.

Ukazujemo da vrijednost srednje brzine u trenucima prometnih zagušenja nije dobra aproksimacija stvarnog prometnog stanja, budući da je standardna devijacija brzina u tim trenutcima znatno veća nego inače. Jedan od razloga velike devijacije je stohastička priroda prometnih zagušenja, budući da se intenzitet i lokacija zagušenja mijenja. Drugi, predvidljiviji uzrok visokih devijacija je sezonalnost, osobito u Hrvatskoj koja ima visok priljev turista (domaćih i stranih) u blizini obale tijekom ljetnih mjeseci. Za posljedicu, tijekom ljetnih mjeseci u kontinentalnoj Hrvatskoj prometna zagušenja su nižeg intenziteta, dok se obrnuta situacija odnosi na gradove na obali.

Kako bi odredili reprezentativnu brzinu za svaki pet-minutni interval u danu, analizirali smo razdiobu brzina kroz dan. Primijetili smo da se razdioba brzina mijenja od lijevo-pomaknutih tijekom zagušenja, do gotovo simetričnih u trenutcima kada nema zagušenja. Na temelju tih razdioba smo usporedili različite mjere, poput sredine, medijana, modala, i-tog percentila i tempa kao načine određivanja reprezentativne brzine na cestovnom segmentu u određenom pet-minutnom vremenskom intervalu.


 

Leave a comment

Your email address will not be published.


*