Fakultet prometnih znanosti postao voditelj projekta DG MOVE Europske komisije
4. prosinca 2020.Ljetna škola sigurnosti cestovnog prometa
14. rujna 2021.Prometne nesreće, kako na razini cijelog svijeta, tako i na razini Europske unije, predstavljaju značajan društveni problem. Posljednje je desetljeće sa sobom donijelo niz tehnoloških otkrića koja su omogućila razvoj različitih sigurnosnih sustava u vozilima, ali i poboljšanje postojeće prometne infrastrukture, a sve s ciljem stvaranja sigurnog prometnog toka.
S ciljem daljnjeg unaprjeđenja sigurnosti na cestama, Europska je komisija 17. svibnja 2018. godine usvojila prijedlog izmjene Direktive 2008/96/EZ o upravljanju sigurnošću cestovne infrastrukture. Navedena Direktiva, između ostalog, predlaže definiranje općih zahtjeva za izvedbu oznaka na kolniku i prometnih znakova na cestama Europske unije. S ciljem provedbe izmijenjene Direktive, Komisija je osnovala stručnu skupinu (EGRIS). Jedna od zadaća EGRIS-a je da, uz pomoć podskupine Oznake i znakovi na cestama, savjetuje i podupire Komisiju u stvaranju standardiziranog sustava prometnih znakova i oznaka na kolniku. Stoga je glavni cilj ove studije pružiti službama Komisije najnovije informacije u svrhu pružanja potpore radu stručnjacima država članica te u konačnici definirati specifikacije za oznake na kolniku i prometne znakove na razini Europske unije.
Da bi se navedeni cilj postigao, potrebno je:
- Analizirati dosadašnje načine i postupke održavanja prometne signalizacije
- Pružiti podršku u radu stručne skupine zemalja članica
- Analizirati trenutno dostupne tehnologije pomoći vozačima
- Pregledati inovacije, nove tehnologije i buduće trendove povezane s ADAS tehnologijama
- Definirati specifikacije za oznake na kolniku i prometne znakove
Kako bi se ostvario ranije navedeni cilj studije osnovan je visokokvalificirani konzorcij koji čine tri sveučilišne institucije, Fakultet prometnih znanosti, Institut za promet pri Sveučilištu u Hasseltu i Institut za automobilsko inženjerstvo pri Sveučilištu u Grazu, te jedan predstavnik iz automobilske industrije, francuska tvrtka AKKA Technologies.
Fakultet prometnih znanosti, unutar kojeg djeluje Ispitni laboratorij akreditiran prema europskoj normi ISO 17025 i specijaliziran za ispitivanje kvalitete prometnih znakova i oznaka na kolniku, je voditelj projekta. Ispitni je laboratorij Fakulteta u posljednjih gotovo 20 godina provodio niz stručnih i znanstvenih projekata vezanih uz kvalitetu prometnih znakova i oznaka na kolniku kao i njezina utjecaja na sigurnost prometa. Sljedeći članovi tima Fakulteta prometnih znanosti sudjelovat će u radu projekta:
- izv. prof. dr. sc. Darko Babić (izvanredni profesor, voditelj projekta)
- dr. sc. Dario Babić (postdoktorski istraživač, stručnjak za sigurnost prometa)
- prof. dr. sc. Anđelko Ščukanec (redoviti profesor, stručnjak za sigurnost prometa i upravljanje projektima)
- Mario Fiolić, mag. ing. traff. (doktorand, stručnjak za sigurnost cestovnog prometa)
Institut za prometna istraživanja (IMOB) Sveučilišta u Hasseltu (Belgija) je partner u projektu i koordinator pojedinih dijelova. Od 2003. godine provodi temeljna i primijenjena znanstvena istraživanja, kao i obrazovne aktivnosti u području sigurnosti prometa na lokalnoj, regionalnoj i međunarodnoj razini. Jedan je od najvećih istraživačkih instituta u području prijevoza u Belgiji. U projektu će sudjelovati sljedeći članovi Instituta:
- prof. dr. Tom Brijs (redoviti profesor, stručnjak za sigurnost cestovnog prometa i upravljanje projektima)
- prof. dr. sc. Ali Pirdavani (profesor, stručnjak za sigurnost cestovnog prometa)
Institut za automobilsko inženjerstvo (FTG) pri Sveučilištu u Grazu je partner u projektu i koordinator njegovih pojedinih dijelova, odnosno zadataka. Od svog je osnutka (2003. godine) proveo niz istraživanja vezanih uz vozila, posebno automobile i kamione. U izradi ovog projekta sudjelovat će sljedeći članovi:
- izv. prof. Arno Eichberger (izvanredni profesor, stručnjak za cestovna vozila)
- mr. sc. Zoltan Magosi (doktorand, stručnjak za automatiziranu vožnju i sigurnost vozila)
- mr. sc. Demin Nalic (doktorand, stručnjak za automatiziranu vožnju i sigurnost vozila)
AKKA Technologies (Francuska) je europski lider u digitalnom i inženjerskom savjetovanju te u istraživačko-razvojnim uslugama u segmentu mobilnosti. AKKA uspješno podržava prestižne tvrtke u automobilskoj, zrakoplovnoj i željezničkoj znanosti zahvaljujući jedinstvenom stručnom znanju i povezanosti njihovih proizvoda i najmodernijih tehnologija. Na projektu će raditi sljedeći članovi AKKA Technologies tima:
- dr. sc. Marie-Anne Bauda (stručnjakinja za senzore za autonomna vozila)
- dr. sc. Guillaume Trehard (stručnjak za autonomne sustave)
- mr. sc. Tom Antonissen (stručnjak za politiku Europske unije)
- Elvira Biendl, dipl. ing. (stručnjakinja za automobilsku sigurnost prema europskoj normi ISO 26262)