Doktorski rad se bavi fenomenom primjene hedonističkog pristupa za određivanje promjena u cijeni i kvaliteti tarifnih planova i negativnih uvjeta na telekomunikacijskom tržištu. Naime, od 2009. godine, hrvatsko tržište pokretne telefonije je predmet konfluencije raznih negativnih čimbenika, uključujući globalnu ekonomsku krizu i vladin porez od 6% na bruto prihode pokretnih telekomunikacijskih operatora od poziva i poruka. Zajedno ovi čimbenici objašnjavaju zašto je u 2010. godini pokretna telekomunikacijska industrija doživjela pad potražnje usluga za prijenos govora i poruka na godišnjoj razini po prvi put u povijesti; ovi čimbenici su utjecali na operatore da definiraju nove strategije cijena i kvalitete tarifnih planova.
U okviru disertacije određen je odnos između mjesečne cijene i tehnoloških karakteristika tarifnih planova u Hrvatskoj od 2009. do 2013. godine. Kako bi se uzeli u razmatranje brojni čimbenici koji mogu utjecati na ponašanje korisnika tarifnih planova, korišten je hedonistički pristup za izračun hedonističkih indeksa cijene i kvalitete tijekom spomenutog razdoblja. Rezultati pokazuju, unatoč negativnim uvjetima na tržištu, blagi pad cijena, te porast kvalitete tarifnih planova. Nadalje, rezultati sugeriraju da su tri glavna pokretna mrežna operatora u Hrvatskoj, kako bi kompenzirali gubitak prihoda i održali tržišni udio, donekle usvojila sličnu strategiju smanjenja cijena ali se razlikovali u strategijama promjene kvalitete tarifnih planova koje su mogle utjecati na njihove tržišne udjele. Osim toga, rezultati sugeriraju i da je to pomoglo operatorima u zaštititi tržišnog udjela. Do sličnog sporog pada cijena također je došlo na ostalim međunarodnim tržištima sa sličnim tržišnim uvjetima jer su operatori u tim zemljama usvojili sličnu strategiju. Dobiveni rezultati mogu ubuduće biti korisni operatorima u prilagodbi cijene i kvalitete tarifnih planova s ciljem optimalnog pozicioniranja na tržištu. Hedonistički matematički model prezentiran u ovom radu može se koristiti i kao komplement postojećim metodama za određivanje promjena u cijeni i kvaliteti tarifnih planova na telekomunikacijskom tržištu.