Student projects
U nastavku su definirene trenutno aktualni istraživački projekti za studenti u sklopu istraživačke grupe TOG te izv. prof. dr. sc. Edouarda Ivanjka. Projekti su u skladu s preporukama Sveučilišta u Zagrebu te potencijalnih tvrtki poslodavaca koji zahtijevaju spoj praktičnih i teoretskih znanja. Svaki projekt je zaokružena istraživačka tema se tako sastoji od istraživačkog dijela opisa tematike te implementacijskog dijela u jednom od danas aktualnih programskih alata i razvonjih kitova (Matlab, MS Visual Studio, programski jezik C#, simulatori CTMSIM i VISSIM/VISUM, mikrontroler Arduino, ugradbeno računalo Raspberry pi) koristeći danas aktualne tehnologije. Sadržaj projekata je odabren prema važećim smjernicama razvoja prometa te ITS-a Republike Hrvatske i EU. Za svaku projektnu temu moguće je aplicirati za financijska sredstva iz programskih ugovora Sveučilišta u Zagrebu. Dobivena sredstva je moguće iskoristiti za kupnju opreme, potrošnog materijala za istraživanje, znanstvene literature te za objavu rezultata studenstkog projekta na znanstvenim ili stručnim konferencijama. Dio istraživačkih tema je vezan za trenutno aktivne projektu na Zavodu za ITS na kojim sudjelujem kao istraživač, a dio projekata predstavlja pripremu za pisanje budućih projektnih prijava uz mogućnost otvaranja novog radnog mjesta za mlade istraživače.
Studenti također mogu predložiti vlastite projekte ovisno o svojim interesima te potrebama tvrtke ili institucije koja ih stipendira.
Primjena umjetne inteligencije u upravljanju cestovnom prometnom mrežom
Predmeti: Računalstvo, Automatsko upravljanje u prometu i transportu, Umjetna inteligencija
Smjerovi: ITS, Cestovni promet, Gradski promet
Projekt: Interni
Današnji sustavi za upravljanje cestovnom prometnom mrežom sve više koriste metode umjetne inteligencije radi optimalnog upravljanja signalnim planovima semafora, promjenjivim ograničenjem brzine i prijevnim tokovima urbanih autocesta. Time se upravljački algoritam sam prilagođava trenutnoj prometnoj situaciji bez potrebe za intervencijom operatera te dodatno uči tijekom rada. U sklopu ove teme izraditi će se umjereni simulacijski model urbane autoceste radi razvoja algoritama za upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine te priljevnim tokovima urbanih autocesta zasnovan na učenju. Dodatno će se razviti upravljački algoritam za optimiranje signalnih planova za bliska urbana semaforizirana raskršća te simulacijski provjeriti korištenjem umjerenog modela male urbane semaforizirane prometne mreže.
Nadzor cestovne prometne mreže korištenjem video kamere
Predmeti: Računalstvo, Automatsko upravljanje u prometu i transportu, Umjetna inteligencija, Sustavi prividne stvarnosti u prometu
Smjerovi: ITS, Cestovni promet, Gradski promet, Informacijsko-komunikacijski promet
Projekt: Interni
Predviđanje prometnih parametara
Predmeti: Računalstvo, Automatsko upravljanje u prometu i transportu, Umjetna inteligencija
Smjerovi: ITS, Cestovni promet, Gradski promet, IKP
Projekt: Scientific Centre of Excellence for Data Science and Cooperative Systems
Današnji sustavi za upravljanje prometnom mrežom zahtijevaju poznavanje trenutnog stanja prometne mreže te predviđeno stanje prometne mreže u bliskoj budućnost. Ta dobro planiranje nadogradnje prometne mreže (kapaciteta, nove infrastrukture ili novog sustava upravljanja) potrebne su točne dugoročne prognoze količine i vrste prometa na upravljanoj prometnoj mreži. U sklopu ove teme razvijati će se algoritmi za kratkoročno i dugoročno predviđanje stanja prometne mreže korištenjem pristupa umjetne inteligencije i stvarnih podataka. Stanje prometne mreže se u ovom slučaju opisuje količinom prometa, vrstom prometa, vremenom putovanja entiteta kroz prometnu mrežu te kvalitetom uslužnosti prometne mreže. Kao područje primjene koristiti će se cestovna prometna i podatkovna komunikacijska mreža.
Maketa za simulaciju cestovne infrastrukture
Predmeti: Računalstvo, Elektrotehnika, Automatsko upravljanje u prometu i transportu, Umjetna inteligencija
Smjerovi: ITS, Cestovni promet, Gradski promet
Projekt: Interni
Makete imaju veliku primjenu u analizi ponašanja stvarnog sustava primjenom komponenata koje se koriste u stvarnom sustavu. Takve makete se mogu primijeniti i za analizu ponašanja pojedinih dijelova cestovne prometne infrastrukture kao što su raskrižja, semaforizirani pješački prijelazi, sustavi za osiguranje poštivanja ograničenja brzine, naplatne postaje i sl. Također se takve makete mogu iskoristiti i za prikaz rada osjetila za mjerenje stanja kolnika, detekciju padalina, vjetra i sl. U sklopu ovog studentskog projekta izrađivati će se makete cestovne infrastrukture primjenom razvojne platforme Arduino radi nadopune postojećih maketa koje uključuju upravljanje rasvjetom u tunelu, simulacija rada semaforiziranog pješačkog prijelaza i adaptivno upravljanje signalnim planovima semaforiziranog raskrižja.
Virtualna okolina za simulaciju prometne infrastrukture
Predmeti: Računalstvo, Elektrotehnika, Automatsko upravljanje u prometu i transportu, Sustavi prividne stvarnosti
Smjerovi: ITS, Cestovni promet, Gradski promet, Zračni promet
Projekt: Interni
Radi što kvalitetnije provjere nove prometne infrastrukture danas se sve više koristi tehnologija virtualne stvarnosti. Dodatno ova tehnologija omogućuje kvalitetnije školovanje vozača i pilota dovodeći ih u realistični prikazane opasne prometne situacije unutar simulatora. U sklopu ovog projekta povezati će se sustav za prikaz virtualne okoline Occulus Rift s pripadnim alatima za izradu virtualnih svjetova radi simuliranje cestovne prometne infrastrukture te prometnih procesa na aerodromima.
Autonomna električna vozila kao dio ITS-a
Predmeti: Računalstvo, Elektrotehnika, Automatsko upravljanje u prometu i transportu, Umjetna inteligencija, Sustavi prividne stvarnosti
Smjerovi: ITS, Cestovni promet, Gradski promet, Informacijsko-komunikacijski promet
Projekt: Navigation of electric vehicles with the criteria of minimal energy consumption
U posljednjem desetljeću električna vozila su ušla u komercijalnu upotrebu tako da već postoje modeli malih električnih vozila za urbane sredine kraćeg dometa te limuzine većeg dometa. Za njihovo optimalno korištenje potrebni su novi algoritmi rutiranja koji u obzir uzimaju nagibe prometnice radi odabira rute s najmanjom potrošnjom energije, mogućnosti punjenja na nizbrdicama te pauzama za punjenje na dostupnim punionicama. Dodatno se u ovakva vozila pojačano ugrađuju napredni sustavi pomoći vozaču koji na jednostavnijim dionicama omogućuju autonomno vožnju vozila bez potrebe intervencije vozača. U sklopu ovog projekta nadograditi će se mobilni robot Pioneer 3AT u maketu malog autonomnog električnog vozila te implementirati sustav za njegovu autonomnu vožnju na cestovnoj prometnoj mreži ZUK Borongaj. Također je planirana izrada makete malog cestovnog vozila za ispitivanje karakteristika hibridnog pogona.